auto ei käivitu

4 põhjust, miks sinu auto ei käivitu

Juhul, kui avastad, et sinu auto ei käivitu, on pettumus suur. Mis autol viga on?
Allpool on 4 levinumat põhjust, miks auto käivitamine ei õnnestu ja mõned nõuanded, kuidas tagada, et sinu auto oleks parimas vormis!

1. Aku on tühi

Tühi aku on kõige levinum põhjus, miks auto ei käivitu. Aku on see, mida auto kasutab kogu auto ja elektriliste komponentide (nt tuled, raadio jne) elektrienergiaga varustamiseks. Sõiduki töötamise ajal laeb generaator akut. Kui akut ei laeta piisavalt, ei saa sa autot käivitada ega elektrilisi komponente toitega varustada.

Auto aku võib tühi olla mitmel põhjusel:

  • Auto tuled jäid ööseks või liiga kauaks põlema
  • Aku klemm on lahti või on ühenduskohas tekkinud oksiid. Kui need on korrodeerunud, siis puhasta klemmid ja kinnitite otsad traatharja või metallsvammiga, õlita neid veidi, ühenda ja proovi uuesti.
  • Aku eluiga on lõppenud
  • Teed lühikesi sõite, mille käigus generaator mootori käivitamise käigus akut täis ei jõua laadida

Mõned levinumad sümptomid on järgmised:

  • Mõni elektriline komponent ei tööta (nt tuled, raadio jne)
  • Elektriline käsipidur ei tule maha
  • Akutuli põleb

Talv on kõige tõenäolisem aeg, millal auto aku tühjaks võib saada. Selle põhjus on pikad pühad, kui autod jäävad tihtipeale päevadeks või isegi nädalateks kasutuseta. Paljusid autosid jõuluperioodil ei käivitata ja et tegu on külma ajaga, siis see kokku võibki tekitada auto mitte käivitumise. Miinuskraadid lõppevad pahatihti tühja või koguni “surnud” akuga.

Auto küttesüsteem, tuled ja lisaseadmed, näiteks pardakaamera, navigatsiooniseade või isegi mobiili laadimine annavad akule lisakoormust ning külmakraadidega kombineerituna pole akul poolt antav toide piisav sõiduki käivitamiseks.

Et vältida ebameeldivaid olukordi, kui kahtled aku seisukorras, sõida läbi Hiteh Autoteenindusest, kus teeme aku kontrolli ja vajadusel aitame valida ning paigaldada uue aku.

2. Defektne süütelukk

Kui tead, et auto aku töötab korralikult, kuid starter mootorit ringi ei vea, võib olla probleem süütelukuga või sellesse sisse ehitatud immobilaiseriga.
Proovi probleemi põhjuseid tuvastada, lülitades sisse esituled. Vaata, kas armatuuri tuled on erksad või tuhmunud. Kui need süttivad, kuid vaatamata süüte sisselülitamisele starterit ringi ei aeta ja autot ei saa endiselt käivitada, on tõenäoliselt põhjuseks süütelukk või immobilaiser.

3. Vigane starter

Kui süüte keeramisel auto ei käivitu, kuuled vaid klõpsu ja mootori käivitumise heli ei tule, võib mittekäivitumise põhjuseks olla vigane starter.
Sellisel juhul soovitame kindlasti pöörduda meie mehaanikute poole, sest vea kõrvaldamine eeldab töökoja sisseseadet.

4. Ummistunud kütusefilter

Kui kütusefilter on ummistunud, ei pääse mootorikütus enam mootorini. See muudab auto käivitamiseks vajaliku kütuse põletamise keeruliseks. Sõidukipaaki lendab väga palju tolmu, prahti ja muid väikeseid osakesi ning need kõik liiguvad auto kütusepumba suunas. Kuna kütusepaaki koguneb aja jooksul suur kogus tolmu, võib kuhjunud mustus kahjustada kütusefiltrit ning ohustada ka pumpa. Ning kui mustus on kütusefiltri ummistanud, ei suuda filter pumpa läbivat kütust piisavalt tõhusalt puhastada. Ummistuste tõttu ei suuda kütus filtrit sujuvalt läbida ning see omakorda võib kahjustada kütusepumpa.

Selleks, et kütusefilter jääks puhtaks ja toimiks efektiivselt, tuleb see regulaarselt uue vastu välja vahetada. Kütusefiltri vahetamine on taskukohane töö ja meie lukksepad teostavad seda tööd vilunult igapäevaselt.

Kütusefiltreid on soovitav vahetada kord aastas, soovitavalt enne talve, et eemaldada toitesüsteemist külmumisohtlik kondentsvesi. Osta kütust vaid usaldusväärsetest bensiinijaamadest, sest see aitab vältida lisandeid, mis põhjustavad kütusefiltri ummistusi.

Siinkohal ka mõningad ummistunud kütusefiltri sümptomid:

  • Kui märkad, et sõites suurtel koormustel gaasipedaali alla vajutamisel mootoril puudub võimsus, peaksite kaaluma kütusefiltri kontrollimist. Igasugune hulk setet võib takistada kütuse tavapärast voolu mootorisse, mis omakorda põhjustab ebaharilikku põlemist ning sõiduki jõudluse ja reaktsioonikiiruse vähenemist.
  • Mootori märgutule süttimine. Kuigi armatuurlaual asuv mootori märgutuli võib süttida erinevate rikete tõttu, on üheks põhjuseks kindlasti ummistunud kütusefilter. Veelgi enam, mõned automargid ja -mudelid suudavad kütusefiltritega seotud probleemid tuvastada õhuvoolu rikkena. Igal juhul peaks professionaalne mehaanik olema suuteline süttinud märgutule põhjuseid diagnoosima.
  • Mootor ei käivitu. Iga auto mootor vajab käivitumiseks õhu ja aurustunud mootorikütuse segu. Seega, kui filter ei lase läbi piisaval hulgal kütust, ei ole võimalik sõidukit käivitada.

Loodetavasti ei koge sa kunagi stsenaariumi, kus sinu auto ei käivitu, kuid kui see siiski juhtub ja vajad abi, siis pöördu meie asjatundlikke mehhaanikute poole, helistades numbrile 50 69 119 või kirjuta oma probleemist autoteenindus(ät)hiteh.ee.